Заборона на продаж пива в кіосках та інших громадських місцях

Російські закони щодо продажу алкогольних напоїв, в черговий раз, посилилися. З 01.01.13 так улюблені багатьма пиво більше не може продаватися в кіосках. Введено заборону на продаж пива в кіосках та інших громадських місцях. Найбільші збитки від цього нововведення зазнали приватні підприємці. Згідно з ним, право на здійснення продажу пива мають тільки юридичні особи (компанії). Прийнятий закон негативно позначається на прибутку малих роздрібних торговельних мереж, так як вона майже прямо залежить від пива і супутніх товарів. Багато власників кіосків починають говорити про перепрофілювання свого бізнесу або про її закриття.

У тому випадку, якщо це буде продовжуватися, в нашій країні збільшиться кількість безробітних в особі продавців кіосків і самих індивідуальних підприємців. Однак і це далеко не всі зміни. Згідно з вищезазначеним законом, алкоголем є будь-яка продукція, що має зміст більше 0,5%, за винятком квасу і кефіру. Продаж всіх слабоалкогольних напоїв буде заборонена на зупинках громадського транспорту, ринках, вокзалах, а також аеропортах і АЗС. Тому, тепер у росіян не буде можливості насолодитися напоєм в дорозі, навіть якщо вони є пасажирами.

У подібній ситуації робить свій вплив на жорсткість правил реклами пінного напою. Згідно з ним, його заборонено рекламувати на телебаченні, радіостанціях і рекламних щитах. ЗМІ та рекламні агентства вже понесли від цього чималі збитки.

Незважаючи на все це, російські чиновники вважають, що в боротьбі з алкоголізмом вжитих заходів недостатньо. Планується заборонити продаж пива в пляшках об’ємом 0,5 л і більше. Тобто, покупець зможе купувати пиво в пляшках об’ємом 0,33 літра. Також, виробників зобов’яжуть отримувати необхідну ліцензію. Чиновники сподіваються, що це полегшить перевірку якості напою. Але варто враховувати, що для невеликих пивоварень, придбання ліцензії може виявитися непосильним з фінансової сторони, в результаті чого, багато з них змушені будуть закритися.

Проаналізуємо, як нові заборони торкнуться пересічних покупців. По-перше, кількість точок продажів різко зменшиться, через що бажає придбати пиво змушений буде виконати більш довгий шлях. Неважко уявити, яке доведеться жителям невеликих населених пунктів, де продажем пива займаються тільки індивідуальні підприємці. Є навіть ймовірність, що в таких поселеннях напій зовсім зникне.

По-друге, скорочення кількості точок продажу пива та необхідність придбання ліцензії на його виробництво спричинить зниження конкуренції, тому через деякий час можна буде чекати підвищення ціни.

Вищезазначені заборони на продаж пива в кіосках і його розпиття у громадських місцях могли знизити відсоток дитячого алкоголізму через обмеження доступу до напою неповнолітнім. Однак на ділі може вийти не так, як було задумано: у неповнолітніх буде можливість і далі купувати спиртне незаконно, але тепер купується ними алкоголь навряд чи буде належної якості.

Автор даної статті дотримується думки, що в країні, де рівень корупції вище середнього, подолати проблему алкоголізму одним тільки введенням різних заборон неможливо. Очікуваний результат якщо і з’явиться, то лише на папері, на практиці ж, ситуація може стати гіршою, ніж була.

© 3211 Alcoinfo. Всі права захищені.